loading...
https://hihotel.ir
Amir Baradaran بازدید : 33 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

خورشید گرفتگی یا کسوف

خورشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که سایه ماه بر روی بخشی از زمین می افتد. در نتیجه در قسمت هایی از کره زمین ، ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمین می پوشاند.

خورشید گرفتگی یا کسوف
خورشید گرفتگی یا کسوف

تاریخچه

این پدیده مورد توجه بسیاری از ملل مختلف بوده است. اغلب تمدن های کهن این پدیده را ، پدیده ای شوم می دانستند .همچنین در بسیاری از فرهنگ ها این پدیده بلای آسمانی تصور می شود .

انواع کسوف

انواع خورشید گرفتگی
انواع خورشید گرفتگی

کسوف حلقوی

زمانی خورشید گرفتگی حلقوی رخ می دهد که از سطح زمین اندازه ظاهری ماه کوچکتر از اندازه ظاهری خورشید دیده شود. در این وضعیت، در مکان‌هایی از کره زمین که به خط واصل مرکز خورشید و مرکز کره ماه خیلی نزدیک هستند، تنها حلقه پرنوری از خورشید دیده می‌شود و درون حلقه کاملاً تاریک دیده می‌شود.

کسوف کلی

از سطح زمین اندازه ظاهری ماه اندکی بزرگتر از اندازه ظاهری خورشید دیده شود. در این وضعیت، در مکان‌هایی از کره زمین که به خط واصل مرکز خورشید و مرکز کره ماه خیلی نزدیک هستند، تمام سطح خورشید توسط روی تاریک ماه پوشانده می‌شود. همچنین زمین، ماه وخورشید در یک خط قرار می گیرند و خورشید به طور کلی در پشت ماه قرار می گیرد.

کسوف جزئی

هرزمان این پدیده رخ می دهد، در قسمت ‌هایی از سطح کره زمین که از خط واصل مرکز خورشید و مرکز کره ماه دور هستند، امکان تماشای کسوف کلی یا کسوف حلقوی وجود ندارد. در چنین نقاطی دو قرص خورشید و ماه هم‌ مرکز دیده نمی‌شوند و در نتیجه روی تاریک ماه، تنها قسمتی از قرص خورشید را می‌پوشاند که به این حالت گرفتگی جزئی گفته می‌شود.

کسوف مرکب

در برخی از خورشید گرفتگی ها، اندازه ظاهری ماه و خورشید از سطح زمین بسیار به هم نزدیک است. در این مئل که خیلی کم رخ می دهد، ممکن است در بعضی از قسمت ها گرفت کلی و در بعضی از قسمت ها گرفت حلقوی اتفاق می افتد. این حالت کسوف مرکب می باشد.

هر 7 سال یکبار ، 5 خورشید گرفتگی داریم

به گفته حمید جدیری خداشناس، رصدگر و پژوهشگر ایرانی : در طی هر 30 روز ماه یک بار به دور زمین می چرخد و کره زمین در طی یک سال یک بار به دور خورشید می چرخد. زمین اختلاف 5 الی 6 درجه‌ ای با ماه دارد که هر 7 سال فقط 5 بار ماه مقابل خورشید و زمین قرار می‌گیرد و خورشید گرفتگی کلی رخ می‌دهد. همچنین در هر سال دوبار کسوف و خسوف تکرار می شوند.

انجمن نور آماتوری ایران
انجمن نور آماتوری ایران

خورشید گرفتگی در تاریخ یک شنبه ۱ تیرماه 1399

این خورشید گرفتگی از نوع حلقوی می باشد که به صورت جزئی در ایران و بسیاری از نقاط جهان دیده می شود. در تهران در ساعت 9 و 5 دقیقه آغازمی شود و در ساعت 10 و 16 دقیقه به بیشترین مقدار خود می رسد. همچنین در این پدیده ماه 48 درصد از خورشید را می پوشاند و در ساعت 11 و38 دقیقه به پایان می رسد.

خورشید گرفتگی 99 در چه کشور هایی قابل مشاهده می باشد؟

در آفریقا به جز بخشی از غرب آن، جنوب شرق اروپا و آسیا به صورت جزئی و در بخشی از جمهوری کنگو، جنوب چین ، تایوان ، پاکستان ، عربستان سعودی، عمان، یمن ، شمال هند، سودان جنوبی ، اتیوپی به صورت حلقوی قابل مشاهده است.

بررسی کسوف درآینده

اگر شما پیگیر رویداد های نجومی هستید و اکنون می خواهید بدانید در سال های آینده چه زمانی خورشید گرفتگی رخ می دهد و در کدام قسمت ها قابل مشاهده می باشد.

در 24 آذرماه 1399 بار دیگرخورشید گرفتگی از نوع کلی رخ می دهد که برای ایران قابل رویت نمی باشد.

بررسی خورشید گرفتگی طی سال های آینده
بررسی خورشید گرفتگی طی سال های آینده

 

  •   13 آذرماه 1400 : در این تاریخ ، به مدت 1 دقیقه و 54 ثانیه شاهد خورشید گرفتگی کامل در بعضی از قسمت‌های قطب جنوب، و جنوب اقیانوس آتلانتیک خواهیم بود.
  • 31 فروردین ماه 1402 : در این تاریخ، به مدت 1 دقیقه و 16 ثانیه کسوف کامل در جزایر اکسموث و جزیره بارو در قسمت غربی استرالیا، قسمت‌های شرقیِ تیمور شرقی، جمهوری غرب پاپوآ و اندونزی صورت خواهد گرفت.
  • 20 فروردین ماه سال 1403 : در این تاریخ یک کسوف به مدت 4 دقیقه و 28 ثانیه در بیشتر مناطق آمریکای شمالی صورت خواهد گرفت.
Amir Baradaran بازدید : 37 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

قاضی منصوری کیست؟

غلامرضا منصوری بازپرس شعبه ۹ داد سرای کارکنان دولت و سرپرست داد سرای فرهنگ و رسانه بود. وی در سال 1398 از کشور خارج شد. مدتی پیش با انتشار ویدئویی خبر باز گشت خود را به ایران اعلام کرد.

قاضی منصوریقاضی منصوری

بعد از گذشت چند روز از این خبر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری وی در کشور رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد. منصوری یکی از متهمان پرونده فساد طبری می باشد که متهم به گرفتن 500 هزار یورو شده است.

این پرونده 22 متهم داشت که برخی از آنها در ایران نیستند . غلامرضا منصوری از جمله این افراد متهم ردیف نهم، است.

مقامات قضائی رومانی و منصوری

قاضی منصوری در هفته گذشته در بخارست بازداشت شده بود. طبق حکم دادگاهی در رومانی به صورت موقت آزاد بوده است . در پی همین مسئله مقامات قضائی رومانی از ایران خواستند تا مدارکی که لزوم استرداد وی به ایران را اثبات می کند، ارسال کنند.

از فرار تا مرگ

آقای منصوری در تاریخ 19 خرداد، روز بعد از اولین جلسه دادگاه اکبر طبری با گذاشتن ویدئویی در توئیتر به مطرح شدن نامش در شبکه های اجتماعی پاسخ داد و گفت: متواری نیست و بنا داشته هر چه سریع‌ تر به ایران بازگردد اما به علت محدودیت ‌های کرونا موفق به این کار نشده است.

زمان وقوع حادثه

عصر روز جمعه ، 30 خرداد ، ساعت 2:30 دقیقه از پذیرش هتلی در کشور رومانی با پلیس تماس گرفته شده است و گزارش داده اند که جسدی در پیاده روی مقابل هتل افتاده است. به گفته پلیس، جسد مردی است 52 ساله که در حال حاضر تحت تعقیب پلیس بوده است.

گزارش پلیس ایران در خصوص مرگ منصوری

جسد قاضی منصوریجسد قاضی منصوری

طبق گفته پلیس ایران، بر اساس پیامی که از طرف اینترپل بخارست در کشور رومانی دریافت شده است : غلامرضا منصوری به قصد خودکشی خود را از پنجره هتل به پایین پرتاپ کرده است، و سپس فوت شده است.

 

به گفته علی باقری کنی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در مورد مرگ منصوری : پلیس اینترپل در حال پیگیری این موضوع می باشد. در حال حاضر پرونده ای که منصوری در آن نقش داشته است جاری است و ابعاد مختلفی دارد اما موضوع و طرف های دیگر پرونده روشن هستند و نبود منصوری به هیچ کدام از پرونده ها صدمه ای وارد نمی کند.

Amir Baradaran بازدید : 42 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

«تا روزی که زنان و دختران بتوانند رها از ترس، خشونت و ناامنی زندگی کنند، جهان نمی‌تواند به برابری و عدالت خود افتخار کند.»

خشونت

این کلمه به این معنا می باشد که با کمک زور فیزیکی ، دیگران را در وضعیتی قرار می دهند که بر خلاف خواسته شان است. همچنین حالتی از رفتاری است که فرد خشن خواسته خود را بر دیگران تحمیل می کند.

خشونت، خشونت می آورد
خشونت، خشونت می آورد

خشونت علیه زنان

امروزه زنان به شیوه های متفاوتی مورد آزار و اذیت و سوء استفاده قرار میگیرند؛ از خشونت های فیزیکی گرفته تا سوء استفاده مالی و آزار جنسی و قاچاق. این ها می تواند برای مدتی طولانی برای زنان بازتاب های منفی فیزیکی و یا احساسی نیز در برداشته باشد. همچنین علیه زنان نقص حقوق بشرنیز تعبیر می‌شود .

راه های کاهش خشونت ها علیه زنان جامعه

افزایش حمایت های قانونی یکی از مهمترین راه های کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده از آن هاست. اما شیوه های دیگری هم نیز می باشند که برای بهبود وضعیت آنها در جامعه موثر است :

  • افزایش آگاهی های خانواده به ویژه در جوامع کمتر توسعه یافته
  • مبارزه با خشونت علیه دختران در مدارس
  • کمک به زنان و دختران در جهت گزارش دادن خشونت های خانگی
  • گوش دادن به سخنان زنان و دختران قربانی خشونت های جنسی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای طرح تجربه های تلخ خشونت های جنسی
  • تلاش برای امن کردن مسیر رفت و آمد دختران به مدرسه
  • پسران و مردان جوان را تبدیل به عاملان تغییر کنید

چهار شکل خشونت علیه زنان

 

خشونت علیه زنانخشونت علیه زنان

 

زنان در همه دوران زندگی خود انواع خشونت را تجربه می کنند. همچنین می توانند با چهار شکل با آن روبه رو شوند :

فیزیکی : شیوه های آزار و اذیت جسمانی، زندانی كردن ، كشیدن مو، سیلی، گرفتن و بستن، كشیدن و هل دادن ، اخراج از خانه، سوزاندن ، محروم كردن از غذا، به هم زدن سفره و میز غذا، لگد و مشت زدن، ضرب و جرح ، محكم كوبیدن در، كتك كاری مفصل و شكستن اشیای منزل را شامل می شود 

روانی و كلامی : نوع دیگری است که با حرف زدن اتفاق می افتد. از جمله می توان به بهانه گیری های پی در پی، داد و فریاد و بداخلاقی، دشنام و به کاربردن کلمات رکیک اشاره کرد.

اقتصادی : عامل دیگری که علیه زنان به کار می رود، خشونت اقتصادی می باشد . به طوری که برخی زنان حتی اجازه دخل و تصرف اموال خود را ندارند. از دیگر مواردی که می توان اشاره کرد؛ ندادن خرجی، سوء استفاده مالی از زن و صدمه زدن به وسایل مورد علاقه او می باشد.

جنسی : از مواردی که باعث خشونت جنسی علیه زنان می باشد و باعث می شود از جانب شوهرانشان مورد خشونت قرار بگیرند ؛ عدم اجازه استفاده از وسائل پیشگیری از بارداری ناخواسته ، اجبار در روابط زناشویی غیرمتعارف، استفاده قهرآمیز بدون رضایت زن و بی توجهی به نیازهای جنسی زن نیز می باشد.

تفاوت ایران با سایر کشورها

از نظر فیزیکی تفاوتی در ایران با سایر کشور ها وجود ندارد اما از نظر روانی با توجه به فرهنگ ها دارای تفاوتی می باشند. در ایران بیشتر به محدود کردن در رفت و آمد یا مانع شدن از کارهای گوناگون است. اما در کشور های خارجی بیشتر اقتصادی صورت می گیرد.

در ایران بیشتر چه نوعی علیه زنان انجام می شود؟

زنان ایران در همه دوران زندگی خود همه نو را تجربه کرده اند اما با توجه به این که می تواند تعریف هر بخشی متفاوت باشد و طبق تحقیقات انجام شده در بیشتر موارد زنان ایران اگرخشونت فیزیکی را تجربه کنند خودشان را قربانی خشونت می دانند اما اگر جنسی و روانی را تجربه کنند حتی نمی دانند که قربانی خشونت شده اند.

راه مقابله با افراد پرخاشگر

 

محافظت کردن از خود بهترین راه مقابله با افراد پرخاشگر می باشد. با توجه به شخص و موقعیت و با شناختی که از آن فرد دارد اگر فکر می کند که حرف زدن یا اعتراض کردن ممکن است اورا تهاجمی تر کند، سکوت کرده و در فکر چاره ای باشد.

Amir Baradaran بازدید : 91 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

با افزایش و تغییر نرخ ارز، «ورود توریست خارجی» به کشور افزایش داشته است و در مقابل،  برای ایرانی‌ها تحت تاثیر تغییر نرخ ارز از حجم «مسافرت خارجی» به مقصد کشورها به‌ خصوص دو کشور اولویت سفر ایرانی‌ها کاسته شده است.

 

سفرهای خارجی با مبدا و به مقصد ایران، کاملا جابجا شد. بررسی‌ها درباره تاثیر «تغییر نرخ ارز» بر «جریان ورود و خروج توریست» در بازار گردشگری ایران نشان می‌دهد یک رابطه قوی بین نرخ ورود و خروج مسافر و نرخ ارز وجود دارد که آمار ۱۰ ساله جریان توریست، وجود آن را تایید کرده است.

 

تاثیرتغییر نرخ ارز بر گردشگری در سال1399

 

در چهار ماه اول سال ۹۹ نیز ورود توریست خارجی به کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است واما در مقابل، در سه ماه اول، خروج توریستی ایرانی‌ها از کشور ۷ درصد نسبت به همین مدت در سال گذشته کاهش پیداکرده است. به‌طوری‌که در چهار ماه اول امسال، میزان عزیمت مسافران ایرانی به مقصد امارات نصف شد. این افت و خیز سفرهای خروجی و ورودی در بازار گردشگری ایران طی سال گذشته و ابتدای امسال با محرک ارزی اتفاق افتاده به‌طوری‌که جهش ۱۶۶ درصدی نرخ دلار در سال ۹۷ باعث شد از یکسو، «هزینه سفر خارجی ایرانی‌ها» که همواره از «یارانه ارزی» برخوردار بود، «واقعی» شود و از سوی دیگر، «ایران» طی یک‌سال میلادی اخیر به «ارزان‌ترین کشور» در بازار گردشگری بین‌المللی برای توریست‌های خارجی تبدیل شود.

 

نوسانات نرخ ارزنوسانات نرخ ارز

 

تاثیرتغییر نرخ ارز بر گردشگری در سال 1398

 

سال گذشته، ریسک هزینه‌ای سفر خارجی برای خیلی از ایرانی‌ها به‌ دلیل تغییر نرخ ارز و کمرنگ شدن یارانه ارزی سفر، به‌ گونه‌ای افزایش یافت که بخش قابل‌توجهی از متقاضیان سفرهای خارجی با انصراف از این شکل گردش و تفریح، مقصد سفر را «داخلی» تعریف کردند و مقصد را به «شهرها و سایر مناطق کشور» تغییر دادند. سال گذشته تعداد سفر خارجی‌ها به ایران بیش تر از سفر خارجی‌ ایرانی‌ها بوده است؛

 

به‌طوری‌که ورود توریست به کشور به لحاظ نرخ رشد مسافر خارجی، با رشد ۵۳ درصدی،‌ رکورد ۱۰ ساله رشد را به ثبت رساند. رشد 1/5 برابری در تعداد توریست خارجی سفر کرده به ایران طی سال ۹۷ از سال ۸۸ به بعد، سابقه نداشته است.

 

تغییر نرخ ارز و تاثیر آن بر گردشگریتغییر نرخ ارز و تاثیر آن بر گردشگری

 

همچنین در سال 91 پایین آمدن آمار توریست‌های ایرانی در امارات و ترکیه طی ماه‌های اخیر شدید بوده است که علت آن را می‌توان «جدایی نسبی سفرهای خارجی از یارانه ارزی» عنوان کرد.

 

این مدل سیاست گذاری که نتیجه آن را می توان در فاصله سال های ۹۳ تا ۹۶ در بازار ارز و «بازتاب» آن را نیز در سایر بازارها از جمله بازار گردشگری مشاهده کرد، باعث شد تحت تاثیر تثبیت نرخ دلار، مسیر افزایش درآمدهای ارزی از محل فعالیت های صادراتی و خدمات قابل ارائه به خارجی ها، سخت و محدود شود و در مقابل، جاده خروج ارز از کشور ناشی از واردات و مصرف از بازار کشورها، به راحتی تغییر کند.

 

این اتفاق برای بازار گردشگری به شکل سبقت «جذابیت سفر خارجی» از «هزینه سفر خارجی ها به ایران» عمل کرد و باعث شد بازار گردشگری ایران از منافع ارزی توریسم بین المللی محروم بماند و همزمان با رونق سفرهای خارجی ایرانی ها، خروج ارز از کشور رقم بخورد.

 

مناطق توریستی ترکیه و امارات

 

دو مقصد عمده مسافرت های خارجی ایرانی ها ، ترکیه و امارات بوده است. با توجه ب آمار نشان داده شده که : رابطه بسیار قوی بین تغییرات نرخ ارز و شدت مسافرت خانواده های ایرانی به مناطق توریستی- تفریحی ترکیه و امارات وجود دارد؛ به طوری که با تثبیت نرخ دلار، این سفرها افزایش داشته و با افزایش نرخ ارز، از جذابیت سفر به این دو کشور کاسته شده است.

 

سفر به ترکیه و امارات طی ۱۰ سال گذشته با دو نقطه اوج و دو مسیر کاهشی همراه بوده است. اولین افت شدید در سفر ایرانی ها به مقصد ترکیه در سال ۹۱ و همزمان با جهش ارز اتفاق می افتد.

 

در سال ۹۱ در پی تغییر نرخ ارز ۱۱۷ درصد افزایش پیدا می کند و به خاطر واقعی شدن هزینه سفر خارجی در آن برهه از زمان، تعداد مسافران ایرانی وارد شده به ترکیه ۳۷ درصد کاهش می یابد. همجنین دو سال قبل از آن، تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از واقعی شدن آن، رشد ۳۶ درصدی سفر ایرانی ها به مقصد ترکیه را به همراه داشت.

Amir Baradaran بازدید : 40 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

ساختن شهری که از آلودگی و ترافیک مبرا باشد، به تنهایی نه کار راهنمایی رانندگی و نه کار شهرداری یا مردم نیست ، بلکه همه باید باهم در این راستا متحد شوند و یک هدف را دنبال کنند تا شهر را در کوتاه ترین زمان به قانونمند ترین شهر تبدیل کنیم.

 

خطوط سفید، محل عبور عابر پیاده
خطوط سفید، محل عبور عابر پیاده

 

همچنین با آگاهی از قوانینی که مربوط به عبور و مرور است و رعایت آن، می توانیم امنیت و آرامش را به خودمان و هچنین عابران پیاده بر گردانیم.

 

مهمترین حقوق عابران پیاده

 

از مهمترین حقوقی که برای عابرین پیاده به شمار می روند و باید دوچرخه سواران، خودرو ها، موتور سواران و… آنها را رعایت کنند می توان به مدارد ذیل اشاره کرد:

 

  1. پیاده رو محل عبور عابر پیاده است. زمانی که بعضی از موتورسواران برای رهایی از ترافیک وارد آن می شوند یعنی به حریم شهروندان تجاوز کرده اند .خیلی از موتورسواران هم این کار را انجام می دهند و با بوق زدن از عابران می خواهند راه را برایشان باز کنند.
  2. خودروهایی که از پارکینگ خارج می شوند ابتدا باید از پیاده رو رد شوند و سپس به خیابان اصلی برسند. آنها باید در زمان خارج شدن سرعت کمی داشته باشند تا اگر عابری درحال عبور از پیاده رو است کاملا از آنجا رد شود.
  3. علاوه بر خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت و دوچرخه سواران هم باید حقوق عابران پیاده را رعایت کنند. آنها باید در معابری که مخصوص آنها است عبور کنند و وارد حریم عابر پیاده نشوند. همچنین در جاهایی که خط ویژه برای آنها وجود ندارد آنها باید مسیر خود را طوری انتخاب کنند که برای عبور عابران پیاده مزاحمت ایجاد نشود.
  4. پیاده رو یک محل امن برای گذر عابر پیاده است. پس نباید هیچ سد معبری در آن وجود داشته باشد.
  5. روی خط عابر پیاده حق تقدم با عابر است. پس خودرو ها باید سرعت خود را کم کنند تا افراد پیاده به طور کامل عرض خیابان را رد کنند.
  6. در خیابان های فرعی ، کوچه ها و … که در آنها چراغ راهنمایی وجود ندارد خودرو ها باید برای عبور عابر ها صبر کنند.

 

برخی از تخلفات عابران پیاده که منجر به جریمه آنها می شود

 

همه مردم زمانی که می شنوند که عابر پیاده ای با ماشینی تصادف کرده است ، راننده ماشین را مقصر اصلی این حادثه می دانند. اما در برخی شرایط به این گونه نمی باشد و قانون حق را به راننده می دهد.

 

برخی از تخلفات عابران پیاده :

 

  • بی ‌توجهی به خط‌ كشی عابران
  • استفاده نكردن از پل عابر پياده
  • بی ‌توجهی به چراغ قرمز خيابان
  • ورود ناگهانی به سطح سواره ‌رو

 

آمارتصادف عابران پیاده با وسایل نقلیه

 

به گفته سازمان پزشک قانونی کشور، دو هزار و ۱۸۱ عابر پیاده طی هفت ماه گذشته از سال جاری، بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که این رقم حدود یک پنجم (۱۹.۸ درصد) از کل تلفات تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است. همچنین 2.1 درصد از افراد جان خود را از دست داده اند.

 

برخورد خودروی سواری با عابر پیادهبرخورد خودروی سواری با عابر پیاده

 

دلیل عمده مرگ عابران پیاده

 

از این رو خودرو ها با 63.8 درصد عمده ترین دلیل مرگ عابران پیاده بوده است. طبق آمار وانت بار با ۱۱درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی‌بوس با سه درصد موجب از دست دادن جان عابرین‌ پیاده شده است.

 

وظایف عابران پیاده طبق آیین راهنمایی و رانندگی

 

  • در محل هایی که پیاده رو وجود دارد از قسمت سواره رو استفاده نکنند.
  • برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پياده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زيرزمينی مجاز عبور کنند.
  • از دويدن، پريدن و ورود ناگهاني به سطح سواره‌ رو خودداری كرده و مراقب حركت وسايل ‌نقليه باشند.
  • از موانع و خط کشی خطوط ویژه ، سواره رو و خیابان ها و میدان ها عبور نکنند.
  • در بزگرراه ها و خیابان های اصلی ، از خارج از گذرگاه های تعیین شده عبور نکنند.
  • درقسمت سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن یا خرید و فروش با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه ، توقف نکنند.

 

سامانه جریمه عابران پیاده

 

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا سردار سید کمال کیانفر: ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم.

 

سامانه جریمه عابران پیاده
سامانه جریمه عابران پیاده

 

وی ادامه داد : ما سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد. اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد.

Amir Baradaran بازدید : 43 چهارشنبه 28 خرداد 1399 نظرات (0)

تریل چیست؟

 

تریل ، مسیر پیاده روی ایمن برای معبری جدا از مسیر اصلی به کار می رود. این مسیر ها از میان جنگل ها، کوهپایه ها، اکوپارک ها، دشت ها و… گذر می کنند و نقش مهمی در حفاظت از میراث طبیعی را دارند.

 

تریلتریل

 

اصطلاح تریل از کجا آمده است؟

 

این کلمه اولین بار در کشور هایی که گردشگران و دوست داران طبیعت به آنجا بیشتر سفر می کردند و کشور هایی که از زمان های خیلی قبل به فکر حفاظت از میراث طبیعی خود بوده اند استفاده می شد.

 

نام تریل در کشورهای مختلف

 

path یا footpath واژه هایی هستند که مردم بریتانیا برای چنین مسیر هایی استفاده می کردند.
همچنین در آمریکای شمالی هم بیشتر همان واژه تریل را برای مسیر های پیاده روی به کار می برند. نامی که مردم نیوزلند برای این مسیر ها به کار می برند هم Walkway می باشد. مردم کشور استرالیا نیز به این مسیر های پیاده روی Track می گویند.

 

کاربرد تریل ها

 

این مسیر ها با توجه به موقعیت مکانی خود کاربرد های متفاوتی دارند. برخی ازمردم از این مسیر ها برای دویدن یا پیاده روی ، دوچرخه سواری یا اسب سواری، برای مسابقات دو استقامت در بیابان استفاده می کنند. گاهی علاوه‌ بر تردد چهارپایان برای فعالیت‌های طبیعت ‌محور، ماجراجویانه و عبور کوهنوردان به کار می‌روند.

 

«جز از مسیر پاکوب و پشت سر هم حرکت نکنید» جمله ای است که بیشتر کوهنوردان و طبیعت گردان چندین بار از مربیان خود شنیده اند. چون اگر قرار باشد هر کسی از مسیر دلخواه خود عبور کند ، در کم ترین زمان اثری از خاک و تنوع زیستی نخواهد بود.

 

پاکوب نوع قدیمی تری از تریل ها هستند که توسط کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ای معرفی شده اند و تاکید زیادی برآن ها شده است.

 

کاربرد تریل ها در مسیر های مختلف

 

  • در نواحی جنگلی با پوشش گیاهی انبوه، این مسیرهای پیاده ‌روی عموما با استفاده از الوارها و سطوح چوبی، نرده‌های چوبی، سنگ‌ها و دیگر اجزای سازگار با محیط زیست ساخته می‌شوند. این کار به‌خصوص در نواحی جنگلی، با درختان کهنسال و گونه‌های گیاهی نادر هم به شکل موثری از تنوع زیستی و خاک حفاظت می‌کند و هم از سردرگم شدن طبیعت ‌گردها جلوگیری می‌کند.
  • در ابتدا و در طول مسیر هم می‌توان از تابلوهای تفسیر میراث برای معرفی مسیر، معرفی گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی، قدمت درختان و بسیاری نکات و اطلاعات ارزشمند دیگر استفاده کرد.
  • در کوهپایه‌ ها و نواحی کوهستانی، دشت‌ها و مراتع، پارک‌ های ملی، سایت ‌های ارزشمند زمین شناسی و حتی در سایت‌های تاریخی و باستانی هم، وجود تریل ‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای حفاظت از میراث است.

 

تابلوهای راهنماتابلوهای راهنما

 

اکوتریل ها و ژئوتریل

 

اگر این مسیر ها در مراتع و پارک ‌های ملی، نواحی جنگلی و به ‌طور کل به ‌منظور فعالیت ‌های اکوتوریسمی ساخته شده باشند می‌توان اصطلاح اکوتریل را برای آن به کار برد.

 

و همچنین اگر در کوهپایه‌ها، ژئوسایت‌ها، ساختارهای ارزشمند زمین شناسی، کویرها، بیابان‌ها و معادن ایجاد شده باشند، می‌توان اصطلاح ژئوتریل را برای آن استفاده کرد.

 

استفاده از عناصر موجود در طبیعت در ساخت تریل ها

 

گاهی می توان برای ساخت مسیر های پیاده روی از بهترین چوب ها و بهترین اجزاء موجود در طبیعت استفاده کرد و زمانی هم تنها از چیدن دو ردیف سنگ در امتداد یک معبر ایجاد می شود . نکته ای که باید بدانیم این است که برای ساختن این مسیر ها نباید به پوشش گیاهی هیچ گونه آسیبی برسد و یا موجب قطع درختان شود. هدف اصلی این کار حفاظت از میراث می باشد و بهترین اجزاء تشکیل دهنده هم می تواند استفاده ازعناصر موجود در طبیعت باشد.

 

تریل ، توسعه گردشگری

 

این مسیر های تریل باعث توسعه گردشگری مسئولانه نیز می شود. در این عصربهترین سفر ، گردشگری مسئولانه می باشد.

 

تریل ،توسعه گردشگریتریل ،توسعه گردشگری

 

در گردشگری مسئولانه قرار است تا نگاه استثمار گونه خود نسبت به طبیعت را کنار بگذاریم و برای حفاظت از میراث طبیعی سرزمینمان تلاش کنیم.

 

ایجاد تریل‌ها و مسیرهای پیاده ‌روی سازگار با محیط زیست، ملزم ساختن گردشگران به عبور و استفاده از آن، اتخاذ شیوه‌های مدیریتی نرم و سخت به موازات یکدیگر، آموزش جوامع بومی و به کار بستن توان بالقوه آن‌ها در هدایت گردشگران، می‌تواند تا حد بسیار مطلوبی به حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی کشورمان کمک کند.

Amir Baradaran بازدید : 45 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

هتل های کپسولی شکل جدیدی از مراکز اقامتی هستند که به همت کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به کشور وارد شده اند و قرار است تحت نظر همین کانون در استان های مختلف به عنوان اقامتگاه گردشگری نیز مورد استفاده قرار بگیرند.  این هتل ها برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی طراحی شده‌است که نیاز به امکانات هتل‌های لوکس و گران قیمت ندارند.

نمایی از هتل کپسولی
نمایی از هتل کپسولی

هدف از ساخت هتل کپسولی

هدف از طراحی این هتل ها، ساخت مکان های خاصی برای خوابیدن با حداقل امکانات می باشد که توسط شخصی به نام  کیشو کوروکاوا ارائه شد. در سال 1979 در اوساکا اولین هتل تاسیس شد که در شهر ژاپن قرار دارد. امکانات موجود در این کپسول ها متفاوت است اما در بیشتر آنها تلویزیون، آینه دیواری و امکان کنترل نور و دما نیز وجود دارد. همچنین دارای قفسه هایی است تا مسافران وسایل خود را در آنها قرار دهند. سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک و در بیرون از اتاق قرار دارد.

مزایای این هتل ها

یکی از مزایای این اماکن این است که به عنوان یک محل اقامتی مناسب و به صرفه می تواند در فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و راه آهن دراختیار گردشگران قرار بگیرد واین باعث تحول در اکو کمپ ها می شود.

توسعه هتل های کپسولی در ایران

به گفته مدیر گردشگری و صنایع ‌دستی کانون جهان ‌گردی و اتومبیل‌ رانی، به زودی قرار است که در شهر های مختلف مانند تهران ، مشهد، اصفهان و...، بیش از 200 دستگاه راه اندازی شود تا به عنوان یک استراحتگاه مورد استفاده گردشگران قرار بگیرد. همچنین زمانی که راه اندازی شد قوانین آن نیز تابع قوانین سایر اقامتگاه ها خواهد بود.

رونمایی اولین هتل در تهران

بازدید از هتل کپسولی تهران
بازدید از هتل کپسولی تهران

هتل کپسولی در ایران ، با وزیر حضور وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در تهران برای اولین بار رونمایی شد.

 

 آقای علی اصغر مونسان در زمان بازدید از این هتل می گوید: این خبری خوب و اتفاقی خوب است. استفاده از این مدل از محل‌های اقامتی، می‌تواند به عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.

Amir Baradaran بازدید : 72 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)
همزمان با رشد میزان سفرهای تفریحی و کاری، بر میزان سرویس های ارائه دهنده خدمات غیر حضوری در زمینه رزرو هتل، تهیه بلیط هواپیما و سایر بخش های گردشگری نیز افزوده شده است. از جمله آنها می توان به سایت های رزور هتل و اقامتگاه اشاره کرد. به این منظور، ما در ادامه قصد داریم ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران را به شما معرفی کنیم.
با بررسی ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران می توانید پیش از سفر از امکانات هتل مورد نظر خود مطلع شده و بر اساس معیارهایتان، و سپس اقدام به رزرو اتاق کنید. به این ترتیب می توانید یک سفر فراموش نشدنی و متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید را برنامه ریزی کنید.
رزرو آنلاین هتل
۱- هتل یار
وب سایت هتل یار اولین و یکی از معتبرترین سایت های رزرو هتل در ایران است. این وب سایت با آدرس hotelyar.com خدمات ارزنده ای برای رزرو هتل به شما ارائه می دهد، دارای ضمانت قیمت های ارائه شده است و در قبال کنسلی هیچ کارمزدی از کاربر دریافت نمی شود.
از دیگر امکانات سایت هتل یار برای کاربران معرفی بهترین هتل ها، دسته بندی رزرو هتل، وبلاگ گردشگری، رزرو آنلاین تشریفات اختصاصی فرودگاهی، نقد هتل ها، ارائه نظر سنجی و بازخورد نظرات مسافران است.
۲- ایران هتل
سایت ایران هتل انتخاب دیگری است که بین ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران وجود دارد. این سایت که می توانید آن را با آدرس iranhotelonline.com پیدا کنید، جزئیات کاملی از خدمات هتل ها ارائه می دهد و ضمانت کننده بهترین نرخ رزرو هتل های طرف قرارداد خود است.
در این وب سایت علاوه بر اطلاعات کامل ارائه شده درباره هتل ها، نظرات مسافران از خدمات رفاهی به روشنی منعکس شده است. از جمله ویژگی های سایت، امکان مشاهده تصاویر زنده از قسمت های مختلف هتل است. سایر اطلاعات قرار داده شده در سایت ایران هتل شامل دسته بندی رزرو هتل، دسته بندی بهترین قیمت ها، دسته بندی اقامتگاهای بومگردی و سایر موارد مفید دیگر است.
۳- جاباما
وب سایت جاباما امکان رزرو هتل های ایرانی و خارجی را برای شما فراهم می کند. شما می توانید از طریق آدرس jabama.com به این سایت دسترسی پیدا کنید. از قابلیت های منحصر به فرد این سایت امکان رزرو ویلا است.
دیگر خدمات سایت جاباما شامل دسته بندی رزرو هتل ها، اقامتگاه ها و ویلاها و اقامتگاه های بومگردی، دسته بندی تخفیفات ویژه، نظرات مسافران، معرفی پرفروش ترین هتل ها و دیگر موارد مفید است.
۴- های هتل
های هتل به آدرس اینترنتی hihotel.ir، یکی از تخصصی ترین ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران است که ارائه دهنده خدمات رزرواسیون آنلاین هتل و هتل آپارتمان در مشهد و سایر نقاط سطح کشور است. این سایت با بررسی کیفی و کمی هتل ها و اقامتگاه ها در نقاط مختلف کشور، اقدام به معرفی آنها می کند.
های هتل اطلاعات جامعی از تعداد و قیمت هتل ها، تخفیفات و شرایط رزرو اتاق فراهم کرده است تا مسافران بتوانند با شناخت کامل از موقعیت جغرافیای هتل و خدمات قابل ارائه، اقدام به رزرو آنلاین کنند. از دیگر خدمات ارائه شده توسط تیم های هتل مشاره رایگان و راهنمایی درباره امکانات تفریحی و بازارهای شهر مورد نظر است.
از دیگر امکانات منحصر به فرد وبسایت “های هتل” قابلیت مقایسه هتل های مورد نظر خود می باشد. شما می توانید با وجود این امکان هتل های مطلوب و نزدیک به سلایق خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید.
وبسایت های هتل رزرو آنلاین هتل ها و اقامتگاههای بومگردی
 
۵- علی بابا
علی بابا اطلاعات جامعی در مورد هتل های داخلی و خارجی به علاقمندان سفر ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به مطالب ارائه شده در سایت alibaba.ir و بررسی نظرات و امتیازدهی کاربران، اقدام به رزرو آنلاین هتل کنید. گردآوری اطلاعات درباره امکانات رفاهی هر هتل و اتاق مورد نظر شما، جاذبه های گردشگری شهر مورد نظر و قیمت هتل فرصت مقایسه را به شما می دهد.
از امکانات سایت علی بابا وجود فیلترهای متنوع جستجو، مثل قیمت هتل، درجه هتل، امکانات رفاهی و میزان محبوبیت هتل و اقامتگاه است. در صورتیکه نتوانستید پاسخ تمام سوال های خود را پیدا کنید، تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی به تمام پرسش هایی هستند که احتمالاً دارید.
۶- اقامت ۲۴
اقامت ۲۴ سایت دیگری است که می تواند در بین ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران جای بگیرد. اقامت ۲۴ جزو با سابقه ترین سایت ها در رزرواسیون هتل و بلیط هواپیما است. شما با مراجعه به آدرس eghamat۲۴.com بدون پرداخت هیچ کارمزدی امکان کنسلی و استرداد فوری را خواهید داشت.
اگر بخواهیم نگاهی به امکانات سایت اقامت ۲۴ بیندازیم، می توانیم دسته بندی رزرو هتل و بلیط هوایپما، تفکیک هتل ها بر اساس هر شهر، هتل های پربازدید، نقشه راهنمای گردشگری و تخفیف ها را مشاهده کنیم.
۷- اسنپ تریپ
اسنپ تریپ در چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه رزرو آنلاین هتل در شهرهای مختلف اقدام به ارائه خدمات کرده است. شما می توانید از طریق آدرس snapptrip.com در کنار رزرو هتل و اقامتگاه و رزرو آنلاین بلیط هواپیما، با جاذبه های گردشگری مقصد مورد نظر خود نیز آشنا شوید.
از مهمترین امکانات سایت اسنپ تریپ دسته بندی هتل های داخلی، دسته بندی بلیط هواپیما و اتوبوس و دسته بندی شهرهایی محبوب و گردشگری اشاره کرد.
۸- الی گشت
سایت الی گشت را می توان در رده جامع ترین سایت های برتر رزرو هتل در ایران دانست. از طرق سرویس رزرواسیون آنلاین هتل سایت الی گشت می توان در کوتاه ترین مدت ممکن، اتاق مورد نظر خود را در هتل ایده آل خود رزرو کنید. سایت eligasht.com امکان جستجوی آسان را برای کاربر فراهم می کند تا نیاز مسافران را برطرف کند.
از جمله خدمات ارائه شده در سایت الی گشت، امکان یافتن فرصت رزرو اتاق در هتل های شهر مقصد در تاریخ مورد نظر است. به علاوه این سایت اطلاعات بسیار کاملی از اماکن تفریحی و گردشگری هر شهر را جمع آوری کرده است که کمک بزرگی به مسافران می کند.
الی گشت
 
۹- جااینجاس
سایت جااینجاس طراحی شده است تا ارائه دهنده طیف گسترده ای از هتل ها، اقامتگاه ها و اقامتگاه های سنتی در شهرهای مختلف ایران باشد. این سایت به آدرس اینترنتی jainjas.com امکان رزرو هتل تنها با چند کیک را به شما می دهد. ویژگی جستجو موقعیت های مورد نظر تفریحی- تجاری در این سایت قرار داده شده است.
از امکاناتی که این سایت برای مسافران فراهم کرده می توان به روش جستجو بر اساس ظرفیت اتاق، دسته بندی رزرو سریع، پیگیری سفارش، دسته بندی بلیط، معرفی هتل های محبوب کاربران اشاره کرد.
۱۰- رهی نو
رهی نو یکی از شرکت های نوپا در زمینه رزرواسیون هتل به صورت آنلاین است که ارائه دهنده تخفیفات شگفت انگیز برای مشتریان می باشد. کاربران سایتraheeno.com می توانند پس از مشاوره با کارشناسان از این تخفیفات مطلع و سپس اقدام به رزرو آنلاین اتاق کنند.
اگر بخواهیم به برخی از امکانات سایت رهی نو که جزو ۱۰ سایت برتر رزرو هتل در ایران است اشاره کنیم می توانیم دسته بندی رزرو هتل، دسته بندی خدمات فرودگاهی، دسته بندی برترین هتل ها و پیشنهادات داغ امروز را نام ببریم.
Amir Baradaran بازدید : 37 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

می دانیم که دوچرخه به عنوان یکی از وسیله های نقلیه اصلی به حساب می آید. مثلا در بعضی از کشور ها افراد نیازهای خود را مثل رفت و آمد شهری، تفریح، کار و ورزش را با کمک دوچرخه برطرف می کنند. دوچرخه سواری در شهرها و مناطق گردشگری یکی از راه های جذب توریست ها و تشویق مردم در جهت کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی می باشد. همچنین استقبال مردم و اختصاص دادن مسیرهای ویژه ای برای گردشگران می تواند در راستای این هدف بسیار موثرباشد.

دوچرخه سواریدوچرخه سواری

ممنوعیت دوچرخه سواری درمناطق گردشگری مشهد

همچنین در آخرین نمونه درطرقبه نیز به مناسبت همایش عمومی هوای پاک از کلیه دوچرخه سواران دعوت شد که در این همایش شرکت کنند. زمانی که بانوان دوچرخه سوار در محل حاضر شدند با دلایلی مانند اینکه در دعوتنامه جنسیت ذکر نشده است اما زنان اجازه شرکت در همایش را ندارند و یا اینکه دوچرخه سواری بانوان برای ما مسئولیت دارد و اگرشرکت کنند بانوان دیگر، اجازه برگزاری همایش های آقایان هم صادر نمی شود!

معایب دوچرخه سواری بانوان

ممکن است برای همه مردم این سوال پیش بیاید که این رشته برای بانوان چه معایبی دارد؟

در جواب می توان گفت: بانوانی که در زمان دوچرخه سواری از لباسهای ورزشی مخصوص این رشته استفاده نمی کنند تسلط و دقت کافی در هنگام رانندگی ندارند و این مورد باعث خسارات جبران ناپذیری می شود. اگر مسئولان امکاناتی را برای این دوچرخه سواران اختصاص دهند، از این قبیل مشکلات دیگر پیش نخواهد آمد و برای بانوان هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

ترویج فرهنگ

اگر مردم زنان دوچرخه سوار را همانند خواهر و یا فرزند خود فرض کنند که برای استفاده از هوای پاک و تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این وسیله روی آورده اند خیلی از مشکلاتی که در بالا ذکر شد حل خواهد شد. جا افتادن این فرهنگ در جامعه مستلزم حمایت مسئولین از زنان دوچرخه سوار است و بدون حمایت آنها امکان پذیر نخواهد بود.

تعدادی از خانم ها به خاطر امنیت خود و در امان ماندن از آزار و اذیت دیگران و همچنین جلب توجه کمتر،به نوع پوشش و حجاب خود دقت زیادی دارند.

مزایای دوچرخه سواری بانوان

از آنجا که این رشته یکی از شاخص های اصلی ورزش هوازی است و انجام آن روزانه یا چند جلسه در هفته توصیه می شود. به همین دلیل برای بانوان می تواند یکی از انتخاب های درست ورزشی باشد.

همچنین به زنانی که مبتلا به فشار خون بالا میشوند انجام آن دوبار در هفته بسیار موثر خواهد بود و این رشته می تواند فشار کمتری روی مفاصل بدن نسبت به راه رفتن و دویدن ایجاد کند. کاهش اضطراب بدنی و ذهنی یکی دیگر از مزایای دوچرخه سواری برای بانوان است.

علاوه براین ها دوچرخه سواری یک ورزش محسوب می شود و در جهت سلامت انسان ها هم تاثیر گذار می باشد. برای بانوان به دلیل این که سوار شدن به اتوبوس و قطارشهری در زمان شلوغی  بسیار عذاب آور است اگر بتوانند مسیری را با دوچرخه بروند هیچ گونه مانعی ندارد. همچنین اگر دوچرخه سواری بانوان با توجه به معیارهای جامعه اسلامی باشد هیچ گونه مغایرتی با قانون ندارد.

دوچرخه سواری در سطح شهردوچرخه سواری در سطح شهر

چرا همانطوری که خودروی هنگام تصادف مسبب مرگ عابر یا عابرانی می شود قانون با او تنها همانند یک متخلف برخورد می کند و رانندگی را به طور کلی ممنوع نمی کند؟ اما در دوچرخه سواری به ابن منوال نیست؟ اگر در صورت مشاهده هر مشکلی تنها یکبار به صورت موردی برخورد شود؛ به عنوان مثال اگر یک نفر به علت بد حجابی نیاز به تذکر و امر به معروف و نهی از منکر دارد دلیلی بر ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان به طور کلی نیست و نباید عمل را به کل تعمیم داد.

مسیر ویژه دوچرخه سوارانمسیر ویژه دوچرخه سواران

قانون چه می گوید؟

بر پایه ماده 2 قانون اسلامی : هیچ گونه ممنوعیتی در راستای دوچرخه سواری بانوان ذکر نشده است و هیچ یک از نهاد های انتظامی یا اجرایی نباید محدودیتی برای بانوان در سطح شهر ایجاد کنند.

  < طبق نظریه قوه قضائیه دوچرخه سواری قانوناً جرم محسوب نمی شود >

Amir Baradaran بازدید : 32 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

می دانیم که سفر یا مهاجرت به کشورهای جهان نیاز به ویزا دارد. البته تعدادی از کشورها هم هستند که می توانند بدون اخذ ویزا به کشورهای دیگر سفر کنند. اما برای کرفتن ویزای اقامتی در آمریکا مراحل سخت و طولانی را باید تمام کرد و می تواند با هزینه های سنگین نیز همراه باشد. دولت آمریکا روشی را در این راستا قرارداده که به یک شانس نیازمند استفاده از آن است. لاتاری نیز یکی از راحت ترین و به صرفه ترین راه برای گرفتن اقامت دائمی و همچنین قانونی در آمریکاست که زمان هرساله آن در اکتبر می باشد و تا نوامبر هم ادامه دارد. لاتاری در سال 1990به دستور کنگره ای در آمریکا احداث شد. لاتاری این فرصت را برای هر کسی که از هر نقطه ای برای زندگی به آمریکا بیاید فراهم کرده است.

اعلام اسامی برندگان در لاتاری

طریقه انتخاب برندگان لاتاری درآمریکا به این گونه می باشد که هرساله 125000 نفر را به صورت کاملا تصادفی انتخاب می کند به این گونه که تقریبا از هر 100 نفر تنها یک نفر شانس برنده شدن دارد.

شرایط شرکت

1-کشور محل تولد باید جزء کشور های مجاز به ثبت نام باشد که ایران جزء کشور های مجاز به شمار می رود و کسانی که در کشورهایی که جزء کشورهای مجاز نیست متولد شده اند نیز می توانند از طریق همسران خود گرین کارت بگیرند.

2-داشتن حداقل مدرک دیپلم: قابل ذکر است که مدرک فنی و حرفه ای جزء مدارک قابل قبول نمی باشد و حتما باید دارای مدرک دانشگاهی باشند. همچنین برای کسانی که مدرک آنها زیر دیپلم است نیز شرایطی را فراهم کرده که وی باید دوسال سابقه کار در 5 سال قبل در مشاغل خاصی که آمریکا در وب سایت اداره کار ایالات متحده ذکر کرده است.

مزایای برنده شدن

اساسی ترین موضوع در این نوع قرعه کشی این است که میتوانید به صورت رایگان گرین کارت کشور آمریکا و ویزای اقامت در آن را تهیه کرد، همچنین کسانی که برنده می شوند می توانند به صورت رایگان به تحصیل خود ادامه دهند. همچنین این افراد می توانند کار کنند و استخدام نیز بشوند و در هر جایی که می خواهند زندگی کنند. از زمان ثبت نام تا دریافت ویزا 2 سال طول مکشد.

گرین کارت کشور آمریکاگرین کارت کشور آمریکا

مزیت دیگر لاتاری این است افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستن بعد گرفتن اقامت میتوانند همانند یک شهروند آمریکایی از امکانات آن نیز استفاده کنند.

روش شرکت در لاتاری

کسانی که میخواهند در لاتاری ثبت نام  رسمی کنند باید از وب سایت www.dvlottery.state.gov استفاده کنند برندگان هم درهمین وب سایت اعلام میشوند.

 

ثبت نام لاتاری

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • راهنمای خرید مینی کیس
  • آل این وان استوک
  • آل این وان استوک و کاربردهای آن
  • آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس و بررسی مزایای آن
  • مزایا و معایب آل این وان
  • کاربردهای ویژه آل این وان
  • معرفی آل این وان 310
  • قیمت گذاری ال این وان ها در سال 2022
  • آیا معایب زیروکلاینت منجر به صرف نظر کاربران در استفاده از آن می‌شود؟
  • نگهداری کامپیوترها در هنگام قطع برق
  • بررسی بهترین تین کلاینت
  • بررسی قیمت تین کلاینت ها
  • اهمیت تین کلاینت
  • تحلیل آل این وان
  • همه چیز درباره مینی کیس ها
  • مینی پی سی چیست و نکات قبل از خرید مینی پی سی‌ها
  • مزایا و معایب خرید آل این وان
  • تین کلاینتDell Wyse 5470 AIO
  • آل این وان زیروکلاینت HP t410
  • آل این وان Dell Wyse 7020 FullPort
  • آل این وان Dell Wyse 7020 B3
  • آل این وان Dell Wyse 7010
  • آل این وان Dell Wyse 5060
  • آل این وان زیروکلاینت HP t310
  • آل این وان زیروکلاینت HP t310 کارکرده
  • آل این وان زیروکلاینت HP t410
  • آل این وان تین کلاینت Dell Wyse 5040
  • آل این وان زیروکلاینت Dell Wyse 5040
  • کاربرد آل اين وان ها
  • آل اين وان چيست؟
  • آل اين وان استوک چيست؟
  • معرفي آل اين وان 5040
  • مشخصات آل اين وان ها
  • مزايا و معايب آل اين وان ها چيست؟
  • آل اين وان چيست و چه کاربردي دارد؟
  • مقايسه آل اين وان ها و تين کلاينت ها
  • زیروکلاینت d200 برند Dell آمریکایی
  • زیروکلاینت d200 برند Dell آمریکایی
  • زیرو کلاینت t620 برند hp
  • زیروکلاینت t430 برند hp
  • زیروکلاینت t410 برای چه مصارفی استفاده می شود؟
  • زیروکلاینت 3010 چه کاربردی دارد؟
  • مینی کامپیوتر برند hp مدل 430
  • کاربرد مینی کامپیوتر 5070 چیست؟
  • قیمت مینی کامپیوتر تین کلاینت 7020
  • قیمت تین کلاینت 7010
  • قیمت تین کلاینت 5060
  • معرفی مینی کامپیوتر زیروکلاینت 7020
  • بررسی قیمت مینی کامپیوترها
  • قهوه اسپرسو
  • خرید کاتالیزور
  • رزرو هتل در تهران
  • رزرو هتل مشهد
  • رزرو هتل در کیش
  • رزرو هتل در مشهد
  • رزرو تور مشهد
  • کامپیوتر کوچک
  • تین کلاینت یا زیروکلاینت
  • خرید زیروکلاینت
  • آل این وان چیست؟
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 2,612
  • بازدید کلی : 8,935