loading...
https://hihotel.ir
Amir Baradaran بازدید : 42 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)

« افزایش اجاره خانه در شهر تهران و کلان شهر ها و سایر شهر ها مجاز شد.»

محمد اسلامی

به گفته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی : اجاره خانه ها در شهر تهران حداکثر۲۵ درصد، درکلان شهر ها حداکثر ۲۰ درصد و در سایر شهر ها حداکثر ۱۵ در صد افزایش مجاز می باشد.

همچنین بیان کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سامانه ثبت معاملات املاک را فعال کند.

اسلامی همچنین در خصوص جزئیات جلسه ستاد ملی کرونا و تصمیماتی که در این ستاد در خصوص بازار اجاره به ریاست جمهور اخذ شد اظهار کرد: ستاد ملی کرونا تصویب کرده است که تا زمانی که کرونا برقرار است و تا ۳ ما بعد از آن قرارداد های اجاره خانه تمدید می شود.

وزیر راه و شهر سازی : نیز بیان کرد اگر در این مدت مالکی به طور رسمی واحد مسکونی خود را فروخته باشد و همچنین قرار داد فروش هم معتبر باشد اجاره نشین این واحد مسکونی موظف است طی دو ماه آن واحد را خالی کند.

در صورتی که فرد اجاره نشین بد حساب است یا به تعهداتی که با وی بسته شده است، عمل نکرده است صاحب خانه ها می توانند با حکم قضایی به اخراج مستاجر از ملک خود و تخلیه واحد مسکونی اقدام کنند.

از مصوبات دیگر ستاد ملی کرونا: الزام به ثبت و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و اخذ کد رهگیری می باشد.   

کد رهگیری

از آن پس و در راستای این دستورالعمل همه متعاملان بازار مکلف اند که برای معاملات خود کد رهگیری دریافت کنند. این موضوع در راستای ایجاد شفاف سازی در ارقام مربوط به اجاره مسکن انجام می شود.

Amir Baradaran بازدید : 144 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

جزیره قشم یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده و پرطرفدار ایران می باشد. این جزیره زیبا علاوه بر مکان های تاریخی و طبیعی ، دارای جاذبه های مذهبی زیبایی هم می باشد که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم :

مسجد قبا

یکی ازمسجد های معروف جزیره قشم مسجد قبا می باشد که در روستای هلر واقع شده است. این مسجد با معماری بی نظیرش مانند نگینی در جزیره قشم می درخشد. این مسجد دارای گنبد های فراوانی است که متناسب با طرح و نقشه بنای اصلی ساخته شده اند و زیبایی آن را دوچندان کرده اند.

مسجد قبا

ساختمان اصلی این مسجد همانند دیگر مساجد جزیره قشم ، از دیگر فضاهای اطراف کمی بلند تر است. در سطح پایینی این مسجد برکه آبی قرار دارد که فضای داخل آن را کرسی های چوبی تشکیل داده اند و میهمانان می توانند در آن وضو بگیرند. این خود یکی از عواملی است که حال و هوایی روحانی به آن فضا می بخشد.

مقبره سیدان

یکی از بناهایی که از دوره تیموری در این جزیره ب چشم می خورد مقبره سیدان لافت کهنه می باشد. گنبد های استوار چهار گوشه، این بنا را به یکی از جذاب ترین مساجد تبدیل کرده است. کلاهک گنبد این مسجد به شکل تخم مرغی فرو افتاده است که علاوه بر آن در بیرون مقبره چندین جرز پایه که احتمالا سر در حیاط آن بوده وجود دارد.

همچنین گورستانی قدیمی در جلوی این مسجد قرار دارد که از گورستان های دیگر دور تراست. این گورستان از دوره صفوی و تیموری با نوشته هایی از قرن نهم تا 1120 ساخته شده اند.

مقبره سیدان

مسجد برخ

یکی از مساجد تاریخی جریزه قشم مسجد برخ یا مسجد شیخ برخ می باشد که در روستای کوشه قرار گرفته است. این مسجد یکی از نقاط دیدنی هرمزگان در جنوب ایران نیز به شمار می رود. مسجد برخ اولین مسجدی است که در سال 244 هجری در این جزیره ساخته شده است و دارای قدمتی طولانی می باشد .

 

مسجد برخ
Amir Baradaran بازدید : 44 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

استان اصفهان یکی از زیبا ترین و محبوب ترین مناطق گردشگری در ایران است. این استان در فصل پائیز همواره مرکز تجمع اختر شناسان و کویر نوردان می باشد. اما شاید خیلی کم در مورد پتانسیل های گردشگری آن شنیده باشیم. اصفهان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که اغلب آنها در دامان زاگرس وجود دارند.

یکی از زیبا ترین و جذاب ترین روستا های این استان روستای عروسان می باشد. معماری زیبا و بافت قدیمی روستای عروسان در دل کویر، منظره ای بی نظیر و شگفت انگیزی را به وجود آورده است. این روستای زیبا با تاریخ کهن وهمچنین مردمان خون گرم و مهمان نوازش هرساله میزبان تعداد زیادی از کویر نوردان می باشد.

روستای عروسان

روستای عروسان اصفهان دارای جمعیت اندکی می باشد که با توجه به آخرین سرشماری در سال 1385 ، در این روستا 270 نفر سکونت داشته اند. این منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد که امکان پرورش و نگهداری شتر را هم فراهم آورده است.

اکثر مردم این روستا به کار کشاورزی مشغول بوده، همچنین در کنار کشاورزی به قالیبافی و صنایع دستی هم می پردازند. روستای عروسان واقع در منطقه خور و بیابانک می باشد و در کنار آن روستاهای فرحزاد و مصر نیز قرار گرفته اند.

صنایع دستی روستای عروسان

نخلستان خرما در عروسان

از شاخصه های اصلی روستای عروسان ، نخلستان های موجود در این روستا می باشد. در این نخلستان ها بیش از 60 نوع خرما پرورش داده می شود. در این روستا تعدادی از کارآفرینان کارخانه ای جهت بسته بندی مواد غذایی تاسیس کرده اند که بسته بندی خرما در آن از جایگاه خاصی برخوردار است. همچنین محصولاتی دیگر مانند خرمای دولنده گردویی و کنجدی، خرمای زاهدی و پیارم، خرمای دولنده حبه ای، کرانچ خرما، ترشی خرما، رطب، خرما ربی  و... دراین کارخانه مورد بسته بندی قرارگرفته و به عرضه میرسد.

نخلستان های روستای عروسان

اگر دوست دارید که شب را در روستا بمانید و به گشت و گذار بیشتر در این روستا بپردازید و از زیبایی های طلوع و غروب خورشید بهره کامل را ببرید، می توانید با استفاده از امکانات شخصی خود به راحتی شب را دراین روستا سر کنید. در صورتی که خودروی شما مجهز نمی باشد و یا به صورت یک گروه سفر می کنید در پایان بازدید از این مکان دیدنی می توانید به روستای مصر رفته و شب را در آنجا اقامت کنید.

راهنمای سفر

 

اگر قصد سفر به این روستای جذاب اصفهان را دارید می توانید خود را ابتدا از میدان خور و بیابانک به روستای فرحزاد برسانید سپس به روستای عروسان بروید.

Amir Baradaran بازدید : 52 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

قدمت سکونت این جزیره در خلیج فارس به 400 هزار سال نیز برمیگردد. جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر در خلیج فارس می باشد که در استان مازندران واقع شده است. این جزیره بی نظیربه یکی از مکان های توریستی و گردشگری نیزتبدیل شده است. همچنین از این جزیره به عنوان بزرگترین مرکز کشتی رانی یاد می شد چرا که در دوره هخامنشی ها صنعت کشتی سازی بسیار رونق داشته است.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت

جزیره قشم در جنوب ایران واقع شده و متعلق به استان هرمزگان است. همچنین این جزیره با مساحتی حدود ۱۴۹۱ کیلومتر مربع در تنگه هرمز قرار گرفته است. این جزیره از شمال به بندرعباس، ازشمال شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، ازجنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی نیز به جزایر تنب بزرگ و کوچک و بوموسی محدود می شود. همچنین قشم یکی از جزایری است که در چهار فصل سال مقصد جذابی برای مسافران می باشد. براساس آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شد این جزیره دارای جمعیت 148993 نفر می باشد.

نقشه جزیره قشم

تاریخ قشم

نام جزیره قشم در زمان ساسانیان «ابرکاوان» بوده است. این واژه در زبان فارسی میانه به معنی « از تبار کاوه » می باشد. ابرکاوان در ابتدای عصر اسلامی، بسیار پر رونق بوده است همچنین برخوردار از شهری آباد و روستاهایی بسیار با کشتزارهایی پربار، درختان خرما و دیگر درختان میوه بود. این شهر یک مرکز دریانوردی_ تجاری بود. همچنین مسجدی که با دست فاتحان عرب ساخته شده است، هنوز پابرجا می باشد. نام این جزیره از شیخ قاسم، جد شیخ رشید بن متار گرفته شده است.

آداب و رسوم جزیره قشم

آداب و رسوم مردم جزیره قشم ایران سرزمین و مهد فرهنگ های مختلف می باشد. هریک از فرهنگ ها آداب و رسوم های متفاوتی در جشن های شادی و عزاداری های خود دارد. آداب و رسوم مردم جنوبی یکی از قدیمی ترین پیشینه هارا دارد و این آداب و رسوم تاکنون پا برجا مانده است.

آداب و رسوم

ازبین آداب ورسوم مخصوص مردم جنوب، آداب و رسوم مردم جزیره قشم، جزیره هرمز، لارک نسبت به دیگر قسمت ها قابل تامل تر است. همچنین فرهنگ این مردم به دلیل اینکه در محدوده ای بسته قرار گرفته اند کمتر تحت تاثیر فرهنگ های دیگر قرار گرفته است. مردم این جزایر مراسمات خود را هنوز هم مانند قدیم با اندکی تغییر انجام می دهند.

زبان مردم جزیره قشم

زبان اصلی مردم قشم ، مانند تمام مردم ساکن این بنادر و سواحل جنوبی ، فارسی می باشد. اما با گویش بندری صحبت می کنند که قابل فهم برای کسانی که به آنجا می روند می باشد.

دین مذهب

 مردم قشم اکثراٌ پیرو مذهب تسنن می باشند . دین داری در بین این مردم از اهمیت خاصی برخوردار است. این مردم مسلمان فرزندان خود را از کودکی به نماز خواندن و روزه گرفتن و یادگیری قرآن تشویق می کنند.

دین و مذهب

آب و هوا وپوشش گیاهی

این جزیره در بین سرزمین های گرم و خشک قرار دارد و جزء مناطق کم باران می باشد. اولین و مهمترین پوشش گیاهی در این جزیره در جنگل های حرا دیده شد. گیاهان موجود در قشم نیازمند خشکی و حرارت زیاد در تابستان می باشند. از جمله درختانی که در اینجا وجود دارد می توان به درختان کهور، چت، کرت و کنار نیز اشاره کرد که بیشتر درختان آن ها درختان کهور و چت می باشند که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل داده اند.

جزیره قشم نیز دارای نقاط دیدنی و طبیعی ، تفریحی و... بسیاری می باشد. در ادامه به برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری قشم میپردازیم.

فهرستی از جاذبه های موجود در قشم:

جاذبه های طبیعی قشم

جاذبه های تاریخی قشم

 

جاذبه های مذهبی قشم

Amir Baradaran بازدید : 36 پنجشنبه 12 تیر 1399 نظرات (0)

به یکی از زیباترین جزایر مرجانی خلیج فارس می توان به جزیره کیش اشاره کرد. این جزیره زیبا در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران با وسعت بیش از 90 کیلومتر مربع واقع شده است. 

جزیره زیبای کیشجزیره زیبای کیش

طبق آمار جمعیت شناسی ایران در حال حاضر 20000 نفر در این جزیره بی نظیر سکونت دارند که 82 % از آنها در سالهای اخیر به آنجا مهاجرت کرده اند. جزیره کیش اولین منطقه آزاد تجاری _ صنعتی کشور است و به مروارید خلیج فارس نیز مشهور است.

جاذبه های گردشگری کیش

از آنجایی که جزیره کیش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود، با وجود مساحت کمی که دارد اما دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد.

اسکله تفریحی جزیره کیش

این نقطه از جزیره کیش یکی از مهمترین و جذاب ترین مراکز تفریحی و گردشگری در جزیره کیش به شمار می رود. همچنین به دلیل اینکه در نزدیکی دریا و ساحل قرار دارد محل خوبی برای گذراندن تعطیلات و استفاده از تمام امکانات موجود در این جزیره زیبا است.

اسکلهاسکله

وجود قایق های شیشه ای در این منطقه شمارا به دنیای زیر آب می کشاند. همچنین شن های سفید و آب زلال امکان تماشای ماهی های زیبا را از کف شیشه ای قایق فراهم کرده است. همچنین می توانید از کافه و رستوران از خود و خانوادتان پذیرایی کنید و از دیگر امکانات تفریحی موجود دراین اسکله استفاده کنید.

پارک دلفین

پارک دلفینپارک دلفین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در کیش پارک دلفین است. این پارک مساحتی 170 هکتاری دارد که شامل استخر دلفین ها ، شیرهای دریایی و نهنگ می باشد که تماشای آنها بسیار هیجان انگیز است. از دیگر زیبایی های این پارک می توان به باغ های بی نظیری مانند: باغ پرندگان، باغ پروانه، باغ ارکیده و کاکتوس نیز اشاره کرد که می توانید برای تماشا به آنجا بروید. در باغ پرندگان نیز بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران وجود دارد.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز در فارسی به معنی قنات است. کاریز کیش با قدمت 2000 ساله خود آب شرب مردم جزیره را تامین می کند. این کاریز قدیمی حدود 15 متر پایین تر از سطح زمین قرار داردو امروزه به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری دارای امکاناتی نظیر بازارچه صنایع دستی، موزه، چایخانه و رستوران و عکاسخانه می باشد که می تواند از گردشگران به خوبی پذیرایی کند. ویژگی اساسی این قنات که آن را از دیگر قنات ها متمایز می کند سقف مرجانی می باشد که دارای قطری 7 متری است و از فسیل های طبیعی  صدف ها و آبزیان پوشیده شده است.

کاریزکاریز

مرکز غواصی کیش

یکی از مکان های دیدنی کیش که می توانید به آنجا بروید شهرحریره می باشد. این شهر در قسمت شمالی جزیره کیش قرار گرفته و مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری است.

مرکز غواصی کیشمرکز غواصی کیش

این شهر باستانی که جزء آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد، دارای وسعتی سه کیلومترمربع است. این شهر نمایانگر شهری بزرگ می باشد که جمعیت زیادی را در آن زمان به خود اختصاص داده بود.

 مجموعه پارس سافاری کیش

این مجموعه ده ها نوع تفریح برای سنین مختلف ارائه می کند. شما می توانید به این مکان بروید و از تفریحات هیجان انگیز آن نهایت لذت را ببرید. اگر به تفریحات آرام علاقمند هستید می توانید در تور شتر سواری مجموعه ثبت نام کنید. از جمله تفریحات دیگری که در این مجموعه ارائه می شود موتورسواری، کارتینگ، بانجی شوتینگ و پینت بال می باشد که می توانید تجربه شان کنید.

مرکز پارس سافاری کیشمرکز پارس سافاری کیش

کشتی یونانی

در سواحل نیلگون کیش و در غرب جزیره یک کشتی بزرگی وجود دارد که به کشتی یونانی معروف می باشد. بومیان جزیره کیش در تابستان 1345 ناگهان این کشتی عظیم الجثه را در نزدیکی روستای باغو که به گل نشسته بود دیدند. امروزه پس از گذشت سالها دلیل به گل نشستن این کشتی مشخص نشده است اما گفته می شود که به علت مه آلود شدن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی داده است.

کشتی یونانیکشتی یونانی

قلعه وحشت کیش

اولین قلعه وحشت در ایران در کیش می باشد که به تازگی آغاز به کار کرده است. این مکان در کیش یک کلبه چند صد متری بوده است که حالا به یک مکان مهیج و جذاب برای افرادی می باشد که هیجان و ترس را می خواهند تجربه کنند. این مکان یکی از جذاب ترین مکان هایی است که توانسته تمام بازدید کنندگان را از خود راضی نگهدارد.

قلعه وحشتقلعه وحشت

درخت سبز کیش

در خت سبز کیش ، کهنسال ترین درخت لور یا انجیر در جزیره کیش است. این درخت بین 500 تا 600 سال عمر دارد. درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه هایش به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند و سپس به تنه تبدیل می شوند. این کار آن قدر ادامه میابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیوسته و پیچیده در داخل زمین بوجود می آید.

 

درخت سبز کیشدرخت سبز کیش
Amir Baradaran بازدید : 34 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

به گفته ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ویروس کرونا : استفاده از ماسک از هفته آینده 15 خرداد در مکان های عمومی اجباری می شود و به کسانی که از آن استفاده نکنند، ارائه خدمت نمی شود.

ایرج حریرچی

وی بیان کرد: هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها از ماسک استفاده شود.

همچنین در پی اجباری شدن ماسک افزود: استان هایی که در وضعیت قرمز هستند باید این اجبار را در دستور کار قرار دهند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اعمال دوباره محدودیت در شهر هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند اضافه کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاثیر گذار خواهد بود.

مهمترین عوامل شیوع موج جدید کرونا در کشور کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل های اجتماعی می باشد.

روش صحیح استفاده از ماسک

  • قبل استفاده از ماسک ، حتما دست ها را با آب و صابون بشوئید و یا با محلول های ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.
  • ماسک را خوب وارسی کنید تا پاره یا سوراخ نباشد.
  • مطئن باشید که سمت صحیح آن در مقابل صورتتان قرار می گیرد.
  • پایین ماسک را به سمت چانه بکشید تا دهان و چانه کامل پوشانده شوند.
  • بعد از استفاده، ماسک را درآورید، همزمان با درآوردن کش‌ها از پشت گوش‌هایتان، ماسک را از جلوی دهان و لباس‌هایتان دور کنید تا با سطح آلوده‌ ماسک، هیچ تماسی پیدا نکنند.
  • بلافاصله بعد از درآوردن ماسک، آن را در سطل زباله دردار بیندازید.
  •  حتما بعد از درآوردن و دورانداختن ماسک ، بهداشت دست‌ها را رعایت کنید. یعنی دست‌ها را با آب و صابون بشویید (به‌خصوص اگر بوضوح کثیف شده باشند) یا با محلول ضدعفونی‌ کننده حاوی الکل تمیز کنید.

روش صحیح استفاده از ماسکروش صحیح استفاده از ماسک

علائم ویروس کرونا و راه دچار شدن انسان ها

  • تب خستگی و سرفه های خشک رایج ترین علائم می باشند.
  • بعضی از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم دیگری مانند درد و کوفتگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلو درد یا اسهال را نشان می دهد. این علائم ابتدا خفیف هستند و شروع آن ها تدریجی می باشد. به طوریکه افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند ممکن است که هیچ کدام از این علائم را نداشته باشد و هیچ احساس ناخوشایندی را حس نکند.
  • حدود 80 درصد از مبتلایان بدون نیاز به درمان خاصی بهبود میابند.
  • انتقال این ویروس از افراد بیمار به افراد سالم امکان پذیر می باشد.
  • این بیماری می تواند از طریق سرفه یا بازدم از دهان و بینی فرد مبتلا، در اطراف پخش شود و به دیگران نیز انتقال پیدا کند.
  • ویروس بر روی وسایل و سطوح اطراف افراد مبتلا پخش می شود و افراد سالم با دست زدن بر این سطوح آلوده و با لمس چشم، دهان و بینی خود به این بیماری دچارمی شوند.
علائم ویروس کرونا

به همین دلایل باید از افرادی که به این ویروس دچار شدن به اندازه 1 مترفاصله را رعایت کنید.

چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

 

 

« در صورتی که اگر تب دارید ، سرفه می کنیدو به سختی نفس می کشید باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا احتمال ابتلا به بیماری شدید را کاهش دهید. »

Amir Baradaran بازدید : 92 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

تخت جمشید یکی از شهر های باستانی ایران می باشد که در سالهای پیش ، پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراطوری هخامنشیان بوده است. این آثار باستانی بر روی سکوی سنگینی که ارتفاع آن بین 8 تا 18 متر بالاتر از سطح جلگه مرودشت است واقع شده است.

تخت جمشید

وسعت کامل کاخ های تخت جمشید 125 هزار متر مربع می باشد. معماری تخت جمشید به دلیل استفاده از ستون های چوبی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین تخت جمشید به عنوان ناشناخته ترین آثار باستانی ایران به شمار می رود که همه مردم به این اثر باشکوه به عنوان مظهر فرهنگ ایرانیان در عصر هخامنشیان می بالند.

همه چیز در مورد تخت جمشید

در زمان پارسه تخت جمشید به معنای شهر پارسیان بوده است و یونانیان آن را پرسپولیس می دانستند. در فارسی معاصر این بنا را تخت جمشید با قصر جمشید می دانستند.

تخت جمشید در کجا قرار دارد؟

این آثار باستانی که نشانه بزرگی از تمدن قدیم ایران بوده است در نزدیکی شهر شیراز استان فارس واقع شده است و تاریخ و تمدن چندین هزار ساله ایرانیان را به رخ می کشد. تخت جمشید در دامنه کوهی به نام کوه رحمت قرار گرفته  است.

معماری تخت جمشید

این بنای تاریخی دارای چندین قسمت مانند:

  • کاخ آپادانا
  • کاخ تچر
  • کاخ هدیش
  • دروازه ناتمام
  • خزانه تخت جمشید
  • کاخ صد ستون و ... می باشد که به اختصار به هر کدام می پردازیم.

 

کاخ ها و ساختمان ها

کاخ آپادانا

از قدیمی ترین و زیبا ترین کاخ های تخت جمشید می توان به کاخ آپادانا یا کاخ بار اشاره کرد. این کاخ به منظور جشن های نوروزی و پذیرش نمایندگان کشور های وابسته به حضور پادشاه و به دستور داریوش بزرگ بنا شد. آپادانا در زمان داریوش ساخته شد و در زمان خشایار پس از 30 سال به پایان رسید.

کاخ آپادانا

کاخ تچر یا کاخ اختصاصی داریوش

تچر یا تچرا که به معنای خانه زمستانی می باشد به فرمان داریوش کبیر بنا شده است و کاخ اختصاصی وی بوده است. این کاخ به نام موزه مردم نیز یاد می شود. کاخ تچر بر روی صفحه ای به بلندی 2،4 متر نیز ساخته شده است. همچنین مساحت کلی کاخ بین 29 در 40 متر و اتاق مرکزی آن که به شکل مربعی می باشد 15 متر می باشد. بر روی دیوارو چارچوب در های این کاخ نقش های برجسته ایی مشاهده می شود که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

کاخ تچر

کاخ هدیش  

کاخ خشایار که از سال 1979 به کاخ هدیش معروف شد . علیرضا شاپور کسی است که با بررسی باستان شناسی در گوشه شمال شرق در بالای چتر خشایار شاه نوشته ای را یافت که نام داریوش شاه روی آن نوشته بود. این نوشته بیانگر آن بود که این کاخ در زمان فرمانروایی داریوش آغاز به کار کرده و خشایار شاه آن را به پایان رسانده است.  از این رو این کاخ دارای پلکانی می باشد که در سال 1357 باز سازی شده است .

کاخ هدیش

دروازه ناتمام

یکی از با ارزش ترین بناهای های تخت جمشید دروازه ناتمام می باشد و همانطور که از نام آن پیداست هم اکنون نیمه کاره مانده است. این دروازه دارای دو اتاق در جبهه شرقی و غربی می باشد که تنها تفاوت آن با دروازه ملل است. این دروازه نیز محل استقرار نگهبانان نیز بوده است.

خزانه تخت جمشید

خزانه در جنوب شرقی و شرق حرمسرا قرار گرفته است. داریوش بزرگ دستور ساخت این بنا را صادر کرد و با انجام دادن تغییراتی در زمان خشایار شاه به پایان یافت. وسعت این خزانه 10390 متر می باشد و دارای تالاری با 99 ستون و صد ستون ، تعدادی اتاق ، راهرو و حیاط روباز است. همچنین این بخش دارای 750 لوح گلی می باشد که که نشانگر شگفتی های دوره هخامنشیان می باشند.

خزانه تخت جمشید

کاخ صد ستون

این کاخ دومین کاخ تخت جمشید می باشد که در مشرق حیاط آپادانا که تالار مرکزی آن صد ستون سنگی ده ردیفه داشته است و به همین دلیل آن را صد ستون می نامند. از این رو اشمیت آن را  تالار تخت نامگذاری کرده است. چرا که او یک صد ستون دیگر اما خیلی کوچکتر در میان دستگاه خزانه یافته بود اما بازهم نام صد ستون برای آن در یاد ها مانده است.

آرامگاه ها

 تخت جمشید علاوه بر کاخ های بسیاری که دارد، در روی کوه رحمت آرامگاه هایی به نام آرامگاه اردشیر دوم و اردشیر سوم هخامنشی نیز قرار دارد. این آرامگاه ها دارای نمای چلیپا است که چهار شاخه مساوی دارد. شاخه بالایی ، نشانگر یک آیین دینی یا آیین شاهی است.

آرامگاه اردشیر دوم

 

 هم چنین آرامگاهی هم در پشت تپه ای در جنوب صفحه تخت جمشید قرار گرفته که به داریوش سوم معروف بوده است .

Amir Baradaran بازدید : 34 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

روزیکشنبه، 1 تیر 1399، شاهد افزایش 200 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی بودیم به گونه ای که در بازار قیمت هر سکه تمام به هشت میلیون و 200 هزار تومان رسید. این روند افزایشی در روز دوشنبه هم ادامه داشته است .

افزایش قیمت طلا و سکهافزایش قیمت طلا و سکه

همچنین سکه طرح قدیم با قیمتی معادل هفت میلیون و 950 هزار تومان که 250 هزار تومان نسبت به قبل افزایش داشته است داد و ستد شد.

قیمت نیم سکه هم چهار میلیون و 50 هزار تومان است و ربع سکه هم 50 هزار تومان افزایش داشته است و دو میلیون و 250 هزار تومان فروخته می شود.

<< بازار امروزه در حالی شاهد افزایش قیمت هاهستند که بازار ارز شاهد کاهش قیمت دلار است. >>

دلایل افزایش قیمت سکه

بررسی آمار نشان میدهد که طی سه ماه اخیر نرخ سکه تمام بهار آزادی حدود دو میلیون تومان گران تر شده است. این امر بیانگر این است که دلیلی که باعث کاهش قدرت پول ملی در ماه های اخیر شده است تنها علل داخلی نبوده است و عوامل جهانی هم در این مسئله تاثیر گذار بودند.

همچنین افزایش قیمت ارز مسبب بیشتر شدن قیمت دلار هم نیز می باشد چرا که دلار از 16 هزار تومان هم بیشتر شد. در این صورت نسبت به سه ماه قبل 30 درصد افزایش داشته است. اما با هیچ مسئولی در راستای افزایش قیمت در بازار ارز ا و سکه سخنی گفته نشده است.

شیوع ویروس کرونا و رفتن نام ایران در لیست سیاه FATF  دو عاملی می باشند که در روز های گذشته اقتصاد ایران را   ملتهب کرده اند. چرا که شیوع ویروس کرونا  جلوی صادرات به کشور های همسایه را گرفته است و همچنین امکان مسافر بری و ترانزیتی را دچار مشکل کرده است. این عامل به کاهش ارز حاصل از صادرات و مراودات در اقتصاد ایران می انجامد.

قیمت هر گرم طلا 18 عیار

قیمت طلا هم امروزه با افزایش چشمگیری رو به رو است. به طوری که  هر گرم طلای 18 عیار با رشد 1.66 درصدی به 816،300 ( هشتصد و شانزده هزار و سیصد) تومان رسید.

آخرین نرخ گرم طلای 24 عیار

هر گرم طلای 24 عیار هم به 1،088،400 ( یک میلیون و هشتاد و هشت هزار و چهارصد) تومان رسید که با اقزایش 1.66 درصدی روبه رو بوده است.

آخرین نرخ مثقال طلا 18 عیار

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۶۱۰۰۰ تومان افزایش، ۳,۵۳۸,۰۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و هشت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

نرخ سکه امامی

سکه امامی، به 8،040،000 (هشت میلیون و 40 هزار) تومان رسید که 2.48 درصد افزایش داشته است نسبت به روز قبل.

سکه امامیسکه امامی

 آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه هم با افزایش 1.23 درصدی ، از 4،000،000 ( چهار میلیون) تومان به 4،050،000 ( چهار میلیون و پنجاه هزار) تومان رسیده است.

قیمت سکه گرمی

 

همچنین قیمت سکه گرمی هم با افزایش 1.7 درصدی یه 1،170،000 (یک میلیون و یکصد و هفتاد هزار) تومان رسیده است.

Amir Baradaran بازدید : 38 یکشنبه 08 تیر 1399 نظرات (0)

دولت با توجه به هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی مردم به بازار سرمایه باقیمانده سهام ETF را در بانک های صادرات ، ملت، تجارت و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار کرد.

باز شدن فروش سهام ETFباز شدن فروش سهام ETF

این واگذاری از طریق پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری صندوق قابل معامله ETF انجام شد که فرصتی بی نظیر جهت ورود مردم به منظور سرمایه گذاری در واحد های سهام شرکت های معتبر را فراهم کرد.

کد بورسی در پذیره نویسی

کسانی که کد بورسی برای پذیره نویسی دارند می توانند از طریق سامانه های آنلاین معاملاتی و کارگزاری های بورس و آنهایی که کد بورسی ندارند می توانند از طریق درگاه های حضوری و غیرحضوری بانک های منتخب که از 14 اردیبهشت آغاز شده و تا ابتدای خرداد نیز ادامه خواهد داشت ثبت نام کنند.

همچنین یکی از مزیت های این واگذاری این است که کلیه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی بهره مند می شوند. همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سقف سرمایه گذاری هر شخصی که دارای کد ملی است دو میلیون تومان تعیین شده است.

نکته: برای هر شخصی کد ملی دارد بدون محدودیت سنی پذیره نویسی امکان پذیر است . اما اشخاص حقوقی قادر به شرکت در پذیره نویسی این صندوق ها نبودند.

با توجه به استقبال ضعیف مردم از امکاناتی که دولت متقاضیان این صندوق در نظر گرفته بود کارشناسان معتقدند که مردم با این صندوق ها هیچ گونه آشناییتی ندارند.

به گفته فرهاد دژ پسند ، وزیر اقتصاد و دارایی، ارزش این صندوق ها دو برابر شد. وی اعلام کرد حدود سه میلیون و 600 هزار واحد ها و یونیت های نخستین صندوق ETF را خریداری کردند. همچنین گفته شد که در دوماه آینده دومین صندوق ETF در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

اکنون طی گذشت یک ماه از پذیره نویسی ، نماد این صندوق به نام دارایکم از امروز ( یکم تیرماه ) در بورس باز می‌شود و افراد قادر به مشاهده پرتفوی خود می باشند. همچنین این نماد از روز چهارشنبه ( 4 تیر) در بورس قابل خرید و فروش خواهد بود.

 

به این ترتیب با توجه به قابل معامله شدن واحد های این صندوق کسانی که به دنبال معامله این صندوق ها هستند ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کنند.

Amir Baradaran بازدید : 49 پنجشنبه 05 تیر 1399 نظرات (0)

راهنمای تور یا تورلیدری یکی از مشاغل پرطرفدار این روزهاست . این شغل علاوه بر ماجراجویی و شغلی شاد ، بسیار سخت و مستلزم فراگیری مهارت‌های زیادی می باشد هر ساله افراد زیادی به عنوان فراگیر در کلاس‌ها مختلف تورلیدری (از جمله: راهنمای ایرانگردی و جهانگردی (فرهنگی)، طبیعت‌گردی و راهنمای تور یا تورلیدری … شرکت می‌کنند و کارت لیدری دریافت میکنند اما در برگزاری تور شکست می‌خورند یا اصلا در خود توانایی برگزاری تور را نمی‌بینند و تنها مدرک آن را در میان مدارک دیگر خود بایگانی می‌کنند اما از طرفی راهنمای تور یا تورلیدری های دیگری هم هستند که به قدری موفق و سرشان شلوغ می‌شود که پیشنهادهای زیادی در برگزاری اجرای تور دارند.

راهنمای تور  یا  تورلیدری

تورلیدر کیست؟

تورلیدر کسی است که سرپرستی و مدیریت اجرایی یک برنامه سفر را بر عهده دارد. تورلیدر تصمیم‌گیرنده نهایی هر سفر خواهد بود و تمام مسئولین اجرایی دیگر ازجمله راننده، پشتیبان‌های فنی، لیدر های محلی و… زیر نظر ایشان عمل می‌کنند. لیدر علاوه بر قدرت تصمیم گیری، باید مورد تایید همه اعضای یک گروه باشد که قدرت مدیریت، اطلاعات و سابقه او این کاریزما را به وی می‌دهد.

تورلیدر کیست؟

ویژگی‌های عمومی یک تور لیدر چه هستند؟

  • توانايي جذب مسافران
  • شناخت منطقه
  • دانستن زبان محلي
  • دارای علم روانشناسی قوی
  • محکم و با اعتماد به‌نفس باشد.
  • شیوایی گفتار و بازی با واژگان را خوب بداند.
  • عاشق کار و قانون‌پذیر و وقت‌شناس و خستگی ناپذیر
  • نوشتن گزارش وگوشزد کردن نکات مهم به آژانس کارگزار را فراموش نکند.
  • قدرت نه گفتن به‌جا را داشته باشد.
  • از ابتدا تا انتهای سفر هرگز مسافران را به حال خود رها نکند.
  • با گویش‌ها و لهجه‌های مناطق مختلف حتی به صورت اندک آشنا باشد. هرگز معنایی از بی‌تفاوتی به مسایل را در تور نشان ندهد.
  • خوش لباس و مرتب باشد.
    سخنور مسلط و مدیر شرایط بحران باشد.
  • در توصیف مکان‌های دیدنی خلاقیت گفتاری و فن بیان لازم را داشته باشد.
  • شخصیت فردی جذاب و مهارت‌های برقراری ارتباط (کلامی و نگاهی) را خوب بداند.
  • نگاه وکلامش را به طور مساوی بین تمام مسافران منتقل کند.
  • اشتیاق را در جمع ایجاد کند و از کودکان و سالمندان جمع غافل نشود.
  • با تغییر تن صدا پیام خود را زیباتر منتقل کند.
  • دانش لازم جهت کمک‌های اولیه را بداند.
  • ارتباط موثری با راننده در سفرهای زمینی داشته باشد .
  • به‌موقع تصمیم صحیح بگیرد و هم نماینده آژانس کارگزار باشد و متعهد به کارفرمایش باشد .
  • راهنما میزبان همیشگی مسافران است و رعایت مهمان‌نوازی شیرین‌ترین قسمت داستان است که خوشبختانه از خلقیات برجسته‌ی ایرانیان محسوب می‌گردد.
  • این که بتوانیم حس همسفری را القا کنیم و مسافران را نادیده نگیریم و به همه یکسان و یک دید نگاه کنیم قسمت اصلی قضیه است.
  • نگاه یک راهنما به مسافرانش باید نگاه مدیر میزبانی باشد که قرار است هم اطلاعات درست ارائه دهد.

تورگردانی در ایران

درباره شغل تورلیدری در کشورمان صحبت کنیم، اول باید بدانیم اساسا چه تورهایی در ایران فعال هستند که نیاز به تورلیدر هم دارند. واقعیت این است که ۲ شاخه مهم گردشگری در ایران، تورهای طبیعت‌گردی و تورهای فرهنگی هستند. با این حال اگر از بعضی مؤسسات گردشگری بپرسید، برایتان منوی هیجان‌انگیزی از تورهای بسیار گران‌قیمت رو می‌کنند که شاید فقط مختص ۵درصد از کل جامعه کشور باشد

تورهای گردشگری در ایران شامل:

۱-تورهای طبیعت‌گردی

تورهای طبیعت‌گردی حدود ۱۲- ۱۰سالی می‌شود که پایشان به ایران باز شده و به نسبت تورهای فرهنگی جای کار بیشتری دارند. طبیعت‌گردی در اصل ترجمه اکوتوریسم ( Eco tourism ) است که هم به محیط ‌زیست و هم به گردشگری اشاره دارد و در واقع طبیعت‌گردها، همان دوستداران طبیعت هستند که به جاهای دست‌نخورده و دنج می‌روند و مراقب محیط‌زیست هم هستند. بیشتر تورهای طبیعت‌گردی ایرانی هدفشان این است که مسافر را ببرند‌ جایی که کمتر شناخته شده و بکر است و به‌علت موانع طبیعی معمولا کسی تنهایی نمی‌تواند برود و نیاز به یک تورلیدر است.

۲-تورهای فرهنگی

همانطور که از اسم این تور مشخص است، این نوع سفرها به‌طور خاص به مقاصد فرهنگی و اماکن تاریخی و بناهای باستانی صورت می‌گیرند. محور اصلی تورهای فرهنگی بازدید از مکان یا مراسمی خاص است و طبعاً ارائه اطلاعات و توضیحات بیشتر از تورهای همگانی و حتی تخصصی‌تر خواهد بود. مثلا ممکن است سفر فقط به قصد بازدید از یک یا چند کاروانسرا صورت بگیرد و در محل فقط به تشریح معماری، تاریخ یا حکایت‌های مربوط به آن کاروانسرا پرداخته شود اما چیزی که این سفرها را از سفرهای همگانی متفاوت می‌کند این است که در این نوع از سفرها اولویت با توضیحات و بازدید از محل است.

تورهای گردشگری در ایران

ویژگی روحی و شخصیتی راهنمای موفق

  1. راهنما باید بسیار صبور باشد. باید بپذیریم مسافران ما تعدادی انسان با سنین و علایق مختلف هستند که این مسئله باعث می‌شود با ناهماهنگی‌هایی در سفر روبه‌رو شویم. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه لازم است راهنما صبور باشد، دیگر مسافران را هم باید به صبر بیشتر دعوت کند.
  2. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم راهنما، اشتیاق است؛ هر چقدر مسافران، راهنما را مشتاق‌تر ببینند، علاقه بیشتری به ادامه سفر پیدا می‌کنند. این اشتیاق راهنما هم باید در توضیحاتش نمود داشته باشد و هم در رفتارش با مسافران.
  3. اعتماد به نفس از ویژگی‌های بسیار مهم در یک راهنما است. یک تورلیدر با اعتماد به نفس می‌تواند مفاهیم را به راحتی به مسافران خود انتقال دهد. امّا مهم است که دانش و اطلاعات او به روز باشد و اطلاعات صحیحی را به دیگران انتقال دهد.
  4. ابتکار عمل یعنی بهترین استفاده از بدترین شرایط است. راهنمای گردشگری با ابتکار عمل، حل مسئله می‌کند و در برابر مشکلات موضع نمی‌گیرد. مطالعه و بالا رفتن تجربه، مشورت با همکاران می‌تواند در کسب این ویژگی به راهنما کمک کند.
  5. راهنما باید بسیار هوشمندانه شوخی کند که باعث رنجش هیچ یک از مسافران نشود.
  6. آگاهی و دانش یک راهنمای گردشگری، گنجینه اوست که هر چقدر پربارتر و غنی‌تر باشد، سفر ارزشمندتری برای مسافران می‌سازد.
  7. سازماندهی و مدیریت تور از جمله ویژگی‌هایی است که نبود آن، سفر را با بحران‌های جدی روبه‌رو می‌کند، بنابراین راهنمای تور باید بتواند به خوبی زمان را ساماندهی کند و برنامه‌ریزی دقیقی در تور خود داشته باشد.
راهنمای موفق

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • راهنمای خرید مینی کیس
  • آل این وان استوک
  • آل این وان استوک و کاربردهای آن
  • آل این وان یا کامپیوتر بدون کیس و بررسی مزایای آن
  • مزایا و معایب آل این وان
  • کاربردهای ویژه آل این وان
  • معرفی آل این وان 310
  • قیمت گذاری ال این وان ها در سال 2022
  • آیا معایب زیروکلاینت منجر به صرف نظر کاربران در استفاده از آن می‌شود؟
  • نگهداری کامپیوترها در هنگام قطع برق
  • بررسی بهترین تین کلاینت
  • بررسی قیمت تین کلاینت ها
  • اهمیت تین کلاینت
  • تحلیل آل این وان
  • همه چیز درباره مینی کیس ها
  • مینی پی سی چیست و نکات قبل از خرید مینی پی سی‌ها
  • مزایا و معایب خرید آل این وان
  • تین کلاینتDell Wyse 5470 AIO
  • آل این وان زیروکلاینت HP t410
  • آل این وان Dell Wyse 7020 FullPort
  • آل این وان Dell Wyse 7020 B3
  • آل این وان Dell Wyse 7010
  • آل این وان Dell Wyse 5060
  • آل این وان زیروکلاینت HP t310
  • آل این وان زیروکلاینت HP t310 کارکرده
  • آل این وان زیروکلاینت HP t410
  • آل این وان تین کلاینت Dell Wyse 5040
  • آل این وان زیروکلاینت Dell Wyse 5040
  • کاربرد آل اين وان ها
  • آل اين وان چيست؟
  • آل اين وان استوک چيست؟
  • معرفي آل اين وان 5040
  • مشخصات آل اين وان ها
  • مزايا و معايب آل اين وان ها چيست؟
  • آل اين وان چيست و چه کاربردي دارد؟
  • مقايسه آل اين وان ها و تين کلاينت ها
  • زیروکلاینت d200 برند Dell آمریکایی
  • زیروکلاینت d200 برند Dell آمریکایی
  • زیرو کلاینت t620 برند hp
  • زیروکلاینت t430 برند hp
  • زیروکلاینت t410 برای چه مصارفی استفاده می شود؟
  • زیروکلاینت 3010 چه کاربردی دارد؟
  • مینی کامپیوتر برند hp مدل 430
  • کاربرد مینی کامپیوتر 5070 چیست؟
  • قیمت مینی کامپیوتر تین کلاینت 7020
  • قیمت تین کلاینت 7010
  • قیمت تین کلاینت 5060
  • معرفی مینی کامپیوتر زیروکلاینت 7020
  • بررسی قیمت مینی کامپیوترها
  • قهوه اسپرسو
  • خرید کاتالیزور
  • رزرو هتل در تهران
  • رزرو هتل مشهد
  • رزرو هتل در کیش
  • رزرو هتل در مشهد
  • رزرو تور مشهد
  • کامپیوتر کوچک
  • تین کلاینت یا زیروکلاینت
  • خرید زیروکلاینت
  • آل این وان چیست؟
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 2,608
  • بازدید کلی : 8,931